Cel mai scurt traseu scurt spre Vârful Leaota

Pe Meleaguri la Vârful Leaota (2133 m), cu mașina din Valea Bădenilor până la Curmătura Tâncavei și apoi pe jos.

Traseul se parcurge în cea mai mare parte cu mașina, pe drum forestier cu porțiuni accidentate. Nu recomandăm utilizarea unei mașini cu garda mai joasă decât a unui Duster. Întotdeauna trebuie să vă informați despre starea actuală a drumului, aceasta poate suferi modificări serioase după orice intemperie. Parcurgerea cu mașina a acestei porțiuni o faceți asumându-vă în totalitate eventualele riscuri. Noi am folosit un Duster 4x4.

Cel mai scurt traseu scurt spre Vârful Leaota, cu mașina prin Valea Bădenilor

Vezi clipul video de prezentare a traseului, inclusiv cadre filmate cu drona, aici:

Vârful Leaota este cel mai înalt vârf din Masivul Leaota, Carpații Meridionali, având o altitudine de 2.133 metri. În special din cauza distanței mari față de localități, acest vârf nu este foarte popular printre iubitorii de munte.

Lungimea traseului ce se parcurge cu mașina este de aproximativ 18 km iar a celui ce se parcurge pe jos este de aproximativ 4 km. Timpul alocat întregului traseu poate varia foarte mult în funcție de viteza cu care parcurgeți porțiunea până la Curmătura Tâncavei.

Traseu

Cu mașina: Valea Bădenilor – Cantonul Făgețel – Curmătura Tâncavei
Pe jos: Curmătura Tâncavei – Vârful Leaota

Marcaje de urmat:
  • bulină albastra: Valea Bădenilor – Cantonul Făgețel
  • c albastru: Cantonul Făgețel – Curmătura Tâncavei (nu l-am găsit în teren, dar apare pe hărți)
  • bandă albastra: Curmătura Tâncavei – Vârful Leaota
Durata totală a traseului: Timpul alocat întregului traseu poate varia foarte mult în funcție de viteza cu care parcurgeți porțiunea până la Curmătura Tâncavei. În orice caz, este imposibil să nu vă încadrați pe lumina zilei.
Lungime traseu: Lungimea traseului ce se parcurge cu mașina este de aproximativ 18 km iar a celui ce se parcurge pe jos este de aproximativ 4 km.
Dificultate: ușor

Din DN72A urmăm drumul asfaltat până în Valea Bădenilor (1 km) și apoi continuăm pe drum neasfaltat până la Cantonul Făgețel (vezi pe hartă AICI). Drumul este neasfaltat dar în stare foarte bună. Marcajul este punct albastru.

După Cantonul Făgețel, la bifurcația drumului forestier, ținem spre dreapta și traversăm podul. Intrăm pe traseul cicloturistic marcat pe hărți cu un "C albastru" (inexistent în teren). De aici drumul forestier se îngustează iar pe alocuri apar și porțiuni mai accidentate. Chiar dacă nu le veți vedea în imaginile prezentate de noi, ele există și trebuie luate în considerare.

De-a lungul traseului veți întâlni și 3 bariere, una până la canton, una la traversarea podului de după canton și una la serpentine. De obicei, barierele sunt toate deschise, dacă drumul nu se deteriorează într-atât încât să necesite a fi închis.

Am renunțat la mașină imediat ce am ajuns în Curmătura Tâncavei și de aici am mers pe jos urmând traseul marcat cu bandă albastră. Nu obișnuim să urcăm cu mașina pe munte dar de data asta am fost cumva presați din cauza timpului avut la dispoziție. Așadar, atât cât ne-am permis, am urcat și pe jos, de altfel abia așteptam să coborâm din mașină. Acesta a fost motivul pentru care nici măcar nu am urcat pe traseu normal, care cotește dreapta pe curbă de nivel, ci am urcat pieptiș direct spre vârf.

De la Curmătura Tâncavei până pe Vârful Leaota traseul este marcat cu bandă albastră.
Pe vârf am găsit câteva ATV-uri și mașini de teren.